1. SVOBODNÁ HUDEBNÍ ŠKOLA
111 MUSIC®

Co o výuce říkají děti a jak to u nás chodí

Šest pilířů naší školy
Je neděle večer a já se těším, že zítra půjdu znovu do mé oblíbené školy, kde si budu moci svobodným způsobem, který mne baví tvořit své vlastní skladbičky...

O škole
Spokojené dítě = šťastná a harmonická rodina. Naším cílem nejsou úspěchy ze soutěží nebo porovnávání výsledků. U nás je každý plně respektován a maximálně podporován ve své zcela jedinečné tvorbě. Jsme bezpečný a příjemný prostor, ve kterém děti mohou objevit a používat svůj hudební potenciál, kreativitu, svobodné myšlení, a to za přítomnosti profesionálně vzdělaného pedagoga.
Přivést si na svoji hodinu maminku, tatínka, babičku, dědu nebo sourozence je naprosto vítáno. Jedná se přeci o ty nejbližší, které má dítě kolem sebe a které může taktéž později zapojit i do své hudební tvorby. Nepoužíváme známky ani zkoušení, neboť záměr této svobodné školy je zcela jiný, a to naučit děti hrát na hudební nástroj svobodnou cestou, tvořivým způsobem je v Hudebním slabikáři seznamovat se základy hudební teorie, která jim může obohatit jejich budoucí hudební tvorbu. Ale především jim umožnit, aby se skrze vlastní rozvoj a propojení s přírodou mohly stát autory svých vlastních skladbiček. Takto mohou dělat radost nejen sobě, své rodině, ale později i celému širšímu okolí. V této hektické a uspěchané době nechceme děti stresovat ještě více, než se tomu denně děje, a tak této naší filozofii odpovídá například i hodnocení, které je výhradně slovní. Dále se v naší škole nekonají žádné postupové zkoušky, neboť každý pedagog svého žáka zná po všech stránkách, a to jak včetně jeho talentu, tak i stránek slabších.


Strach, že se něco nepovede a někdo se na mě bude zlobit, je zcela pryč, jelikož zde nemá žádné místo. V této škole děti velice dobře vědí, že pokud udělají chybu nebo se jim něco nepovede, nikdo se na ně zlobit nebude. Mají přirozenou touhu a snahu vystupovat se svými spolužáky na společných koncertech, neboť prezentují svůj vlastní svět, pocity, emoce a nálady. Přijďte k nám nahlédnout pod pokličku do našeho příjemného a bezpečného prostoru, ve kterém dětem pomáháme vstoupit do světa hudby a fantazie.

Znovu objevení původní české hudební tradice ve spojení s přírodou
Jemné a nenásilné vedení učitele je podstatou správně vedené hodiny metodou 111 MUSIC®. Přesný průběh a vyústění hodiny nikdy dopředu neznáme. Záleží hlavně na tom, aby dítě odcházelo s určitým novým poznatkem, který je samo schopno přijmout, zvládnout, a aby odcházelo v pohodové náladě a s nadšením do další hodiny. Výuka je vždy individuální bez ohraničených a pevných mantinelů v požadavcích. Dítě má tímto svobodným přístupem a následnou hudební realizací vlastní fantazie možnost spojit hudbu, představy, potažmo vlastní pocity, emoce a nálady se svou schopností a dovedností. Skládá si vlastní hudební motivy za korekce a pomoci svého pedagoga a ty pak následně může rozvíjet i jinak než hudebně, třeba tvořením jednoduchých textů ke svým skladbičkám, malbou vlastních obrázků, může dále využít tvořivé techniky Hudebních myšlenkových map atd. Hlavní myšlenka celé této metody vychází z pradávné podstaty, že hudba léčí duši. Hudba nesmí stresovat. V současné době se na tuto podstatnou, jakoby léčebnou schopnost hudby trochu pozapomíná. Cílem této metody je u každého žáka obnovit žádoucí pocitový vztah k hudbě, kterým následně může člověk ovlivňovat i svoje nálady, psychické rozpoložení, potažmo i vlastní vztahy s okolím a celkově zlepšovat svoji náladu, vyrovnanost a přístup k životu.
Výukové publikace:




